Friday, October 8, 2010

Projek Halau Melayu keluar Pulau Pinang Berjalan Lancar.

Filed Under ( ) by pisau on 8.10.10


Menghalau penduduk berketurunan melayu menjadi agenda utama Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Negeri Pulau Pinang.

Pisau telah nyatakan sebelum ini grand design,hagemoni dan rezoning sedang giat dilaksanakan :klik sini,yang menariknya langsung tidak mendapat perhatian orang melayu Pulau Pinang. Apabila isu ini dibangkitkan ada yang tidak mengambil berat dan langsung tidak peduli. Baik dari parti parti politik ataupun mana mana NGO.

Hagemoni dan pelaksanaan penempatan kaum cina berjalan lancar,perkara ini telah pun berjalan sejak kerajaan negeri jatuh ke tangan pakatan haprak .DAP begitu bercita citakan sebuah lagi negeri pulau mirip kepada Temasik yang diperintah oleh PAP.

Melaksanakan proses rezoning pengundi cina ke kawasan majoriti melayu sedang giat dijalankan,malah di beberapa tempat di negeri ini kawasan yang majoritinya melayu peratusannya sudah jatuh mendadak akibat daripada proses rezoning oleh DAP. Yb Malik Kassim dari PKR adalah salah seorang yang bakal menjadi mangsa apabila peratusan pengundi melayu kurang maka kawasan Batu Maung harus diwakili oleh wakil seorang cina pada PRU13.

Isu pengambilan tanah di Balik Pulau telah Pisau nyatakan didalam beberapa artikel sejak Januari 2010,kemudian isu ini berbangkit semula .

PULAU PINANG 6 Okt. - Persoalan mengenai pembinaan sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) untuk kaum Cina di Balik Pulau di sini yang timbul awal tahun ini semakin terjawab apabila kerajaan negeri dikatakan telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting di sini untuk tujuan itu.
Timbalan Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, Syed Amerruddin Syed Ahmad ketika mendedahkan perkara itu berkata, pewartaan itu dibuat mengikut Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah 15 Ogos lalu.
Katanya, beliau dimaklumkan bahawa tanah itu diwartakan khusus untuk diambil-alih bagi tujuan membina sebuah cawangan universiti yang berpangkalan di Singapura dan selebihnya dikatakan untuk tujuan awam.
"Apabila siap nanti 4,000 hingga 5,000 orang pelajar dianggarkan menuntut di universiti itu. Jumlah ini belum lagi meliputi hampir 2,000 tenaga pengajar dan staf universiti dari republik itu yang akan dibawa ke sini.

Tahukah anda Nanyang Universiti digunakan oleh PAP dalam salah satu plan hagemoni ultra kiasu menguasi Singapura selepas berakhirnya perang dunia kedua?

Kepada Hj Husni Pentadbir Tanah Daerah Barat Daya Pulau Pinang. yang menjadi balaci Guan Eng,sememangnya kamu menjadi dalang habuan nafsu buas ultra kiasu Guan Eng dalam agenda menghalau melayu. Kerja ukur dan penilaian tanah untuk apa? Di Wartakan untuk apa? semuanya bertujuan untuk menghalau dan merobohkan rumah rumah kampung melayu.

Plan untuk menjadikan Balik Pulau sebagai Education Hub oleh Guan Eng,sebenarnya adalah berbentuk serampang 2 mata. Dalam beberapa kenyataan beliau,hanya nama Al-Azhar disebut sebagai salah satu universiti yang menjadi CADANGAN,sebaliknya langsung tidak menyebut Nanyang Universiti.

Guan Eng berlidah biawak begitu licik untuk tidak menyebut Nanyang Universiti,kemungkinan perancangan dan perbincangan telah lama diadakan.Apa perlunya Education Hub di Balik Pulau? Mengapa tidak dipindahkan saja ke Kepala Batas?

Kepala Batas dijadikan salah satu hab pendidikan pada pemerintahan kerajaan BN ,pada ketika ini USM sedang giat membina kampus pergigian, Institut Latihan Perindustrian,Kolej Perubata ACMS,Kolej Komuniti,Kolej Jururawat,Universiti Manipal turut bercadang untuk membuka sebuah hospital untuk dijadikan sebuah pusat latihan. Apa relevennya Guan Eng mahu menyesakkan Balik Pulau dengan rancangan sebuah lagi hub pendidikan?

Kepala Batas punyai tanah yang luas,mengapa tidak diarahkan daerah ini menjadi hub pendidikan? Mengapa harus mengambil tanah tanah melayu disebelah pulau?

Pisau melihat tindakan Guan Eng salah satu usaha terdesak untuk menghalau melayu agar keluar dari Pulau Pinang ,jika beliau benar benar tidak punyai niat lain mengapa tidak mengunakan saja tanah tanah ladang sawit yang luas di Seberang Perai Utara?

Tindakan sebegini harus dihalang,jika benar benar mahu mendirikan sebuah hub pendidikan guna saja tanah di Seberang Perai Utara. Apa perlunya menghalau melayu keluar dari kampung kampung tradisi yang dihuni sejak ratusan tahun.Apa perlunya merampas tanah tanah kebun dan dusun orang melayu?


Beberapa tindakan dan pelaksanaan yang sedang giat dirancang turut Pisau dedahkan seperti perancangan menyingkirkan Gabenor Melayu,Menubuhkan Pasukan Polis Kerajaan Negeri Pulau Pinang,Merancang menuntut kerajaan autonomi Pulau Pinang.

0 comments:

Post a Comment